Thursday, November 7, 2013

Fields of Gold






我很久以前买过一盘Eva Cassidy的CD,她的声音里有一种很奇特的吸引我的东西。后来知道她死时很年轻,她的事业还没开始就结束了。不过,死亡使她永生,我经常会无来由的想起她, 听她的歌。

今天, 我随便在网上逛, 突然看见C. S. Lewis的太太Joy Davidman的照片和故事。很奇怪, 我一下子想起了Eva。Joy Davidman是个犹太作家, 早年是无神论者, 后来信了基督。她45岁因癌症去世了。C. S. Lewis为她写了墓志铭:

Here the whole world (stars, water, air,
And field, and forest, as they were
Reflected in a single mind)
Like cast off clothes was left behind
In ashes, yet with hopes that she,
Re-born from holy poverty,
In lenten lands, hereafter may
Resume them on her Easter Day.

也许是因为墓志铭, 让我想起了Fields of Gold....

No comments: