Tuesday, October 16, 2012

山寨Chirashizushi


哈哈,我现在没出息极了,一天到晚想的就是如何山寨。 

当然,我能山寨也就是一顿晚饭。白天,我设计当下最聪明的人工智能系统,这是原创,无法山寨。我有个毛病,凡是自己做的事,都不稀罕,凡是别人做出来的事,就觉得新鲜。要是别人的东西好,就一定要山寨。

 我一直很想山寨真正的日本Chirashizushi。不过,技术含量太大,主要是我不知道那里去找很多种新鲜的鱼。

 Chirashizushi is a form of sushi, a food well-known in the west and often mistaken for raw fish or raw seafood. Raw, slightly cooked or vinegared seafood is properly called sashimi. There are many types of sushi in Japan and rice is the common ingredient to all types. Nigiri, handmade sushi served in pairs, and maki (rolls) served as six slices, are the most commonly known in the west. Oshi is pressed rice cut into squares. Chirashizushi, an uncaked sushi or scattered sushi, is rice spread in a box or bowl with nine kinds of fish and vegetables scattered on top or mixed in.

前几天突然发现韩国店里有卖做好的生鱼片,这下子,问题全解决了。

要做的只是米饭, 然后,加几片黄瓜,胡萝卜,再烫几只虾,煎一张蛋皮,生鱼片,挤一下团绿芥末, 就山寨成了。

真正的乐趣在最后的garnishes, 也就是  arranged artfully on top of the sushi rice in a bowl. 我们家最多的就是各样美丽的日本碗。不论是打扮女儿,还是房子,(我自己也可以算上), 我都有本事让人惊艳,至于这碗Chirashizushi,就一定要让人惊咽了。

No comments: