Saturday, October 6, 2012

Masala Chai


In Indian culture, 'Masala' means 'a blend of spices', and 'chai' simply means 'tea.' So, Masala Chai is literally 'spiced tea.' Our take on this treasured Indian drink combines premium Ceylon black tea with warming cinnamon, cardamom and ginger. Warm and inviting fragrance, zesty flavor (without being too hot or spicy) and invigorating, aromatic finish.   



我喜欢印度奶茶,可是不喜欢星巴克的Chai,太甜腻,也不喜欢市场上那种袋装的半成品。每次去印度餐馆吃饭,我都会要茶,就像去越南餐馆一定要法国咖啡。印度餐馆的茶煮的滚烫,而且不放糖,喝时自己加。

以前我一直认为印度饭,印度茶都和印度文字一般神秘,里面的香料是我根本无法掌握的。

自从来到这个公司,和一家大中东,印度超市比邻后,我每天中午都在里面流连忘返。渐渐的,印度香料基本上都认识了。而且经常买一点尝试,所以,每天都可以自己煮印度茶了。

No comments: