Saturday, June 26, 2010

草叶谈姚晨

我最近很庸俗,每天就是人生琐事。。。比如,担心爸爸妈妈了,找工作了,出租房子了,修理浴室了。。。刚从商店回来,买了一大堆生活必需品。。。还是听草叶的话吧 ,这是个可人:-)

--------------

七月,

一个人睡了个懒觉, 起床后, 听音乐, 看咖啡里你说的姚晨, 先谈谈他的自然和人的关系。

姚晨写的:

Nature always dominates the scene and dwarfs the human inhabitants. Even though nature occupies such a prominent position on the canvas, tiny human figures hidden in nature are indispensable for a landscape drawing; humans are the spirit of nature. ....

...... As humans become deeply enamored of nature, they take nature into their spirits. The boundary between humans and nature blurs, and then fades. They have gradually become one, breathing in and out, expressing feelings, emotions, and thoughts.


他对自然的描写简直就是我心里感受的一摸一样。自然让我觉得 I am not alone, 自然never wear mean apperance, never deceive, never betray, it gets back to you as you give it to her。

我觉得在自然里我净化了,pure,同时自然也respond to me in her pure spirit。就如泰戈尔诗里的, 婆婆的树影, 飘来的花香, 流水和妇女儿童。 我知道为什么泰戈尔是我的最爱, 自然, 人融合成一片, 成为一种flow, 如河流从心中流过, transcending 自然, 人, 时光, 岁月, 和任何世上的痛哭艰辛。

No comments: