Wednesday, March 10, 2010

French Quarter(4)


















































5 comments:

小乖 said...

你知道我最喜欢哪张吗?第三十六张(但愿我数对了),那个courtyard,斑驳的旧红砖墙,四扇一半涂成绿色的门,正前方是一个铁栅栏门,(当然都得和门有关了),给了这个角落生气的是那棵灰白的树干和那两盆盛开的黄花。为什么让我想到了梵高呢。

小乖 said...

七月,又偷你的作品了,把你这张摄影放在我的Facebook上了。你允不允许啊?不同意我会拿下来的。这是我的文字介绍:

July became a very dear online friend these days. I adore all her art works - her poems, photography, book review, essays... pretty much everything. Once in a while I will steal a photo here or a little poem there from her blog and post it on my Facebook. Would her mind? Hey, don't let her know :0)

Sure I'll tell her later, so far she hasn't said no, I will continue to push my luck!

She took a trip to New Orleans recently and took thousands of pictures. I like them all, but this particular one grabbed my eye for the longest time. Somehow it reminds me Van Gogh's painting. Don't ask me what that dark shadow at the right corner is, I don't know. I think it'll make a real nice living room hanging picture, or a computer background. Don't you?

July said...
This comment has been removed by the author.
July said...

我想了你一天。昨晚上照片上的累死了,想小乖也许喜欢呢:-)

不过,我还真是很喜欢这些照片。我对门,窗都爱个没够 :-)

我用picasa。网上有免费的。

小乖 said...

我每天上你的博客好几次。在公司里没有中文软件,只好回家上贴。

爱看呐,看不够。多多上吧。你真该出影集或办摄影展。一定会很成功的。

我也是用Picasa,怎么就没你的好?OK,知道了,你的眼睛看得见美:) 你的相机一定好。我的是Canon PowerShot SX110。 买的时候“消费者报告”对此的评价就不很高。便宜嘛。